Co wyróżnia dobry plan treningowy? Kluczową kwestię stanowi tu personalizacja – dobrze skomponowany plan treningowy jest jak dopasowany garnitur, czyli skrojony na miarę. Przed ułożeniem schematu ćwiczeń, trener przeprowadza wywiad i analizuje sytuację zgłaszającej się do niego osoby. Konieczne jest wzięcie pod uwagę m.in. jej kondycji fizycznej, budowy ciała, ewentualnych schorzeń, a także celów i oczekiwań.

Prawidłowo przygotowany plan treningowy zawiera niezbędne informacje:

  • rodzaj ćwiczeń,
  • liczbę powtórzeń i serii,
  • czas przerw między seriami,
  • długość trwania całego treningu,
  • częstotliwość ćwiczeń.

Wiele osób decyduje się na podjęcie aktywności fizycznej, dzięki której mają osiągnąć wymarzony cel: piękną sylwetkę, zbudowanie mięśni, poprawę kondycji i samopoczucia. Często jednak okazuje się, że treningi nie przynoszą upragnionych efektów. Dzieje się tak dlatego, że rodzaj ćwiczeń, ich intensywność, techniki wykonywania i – w wielu przypadkach – również sposób żywienia danej osoby nie są właściwe.

Dlaczego warto wybrać trening personalny?

Warto wtedy skorzystać z pomocy trenera personalnego. Profesjonalista, dzięki wiedzy i doświadczeniu, układa indywidualnie dobrany program treningowy oraz udziela wskazówek dietetycznych i dotyczących stylu życia. Trener personalny jest także doskonałym motywatorem, który będzie czuwał nad realizacją planu prowadzącego do realizacji założonego celu i służył wsparciem na wszystkich etapach tego procesu.

Budowanie mięśni

Niezależnie od tego, czy celem jest budowanie mięśni, poprawa zdrowia, czy spalenie tkanki tłuszczowej, zanim trener przystąpi do doboru odpowiednich ćwiczeń, powinien przeprowadzić dokładny wywiad z klientem, a także dokonać pomiarów (obwodów ciała, waga). Jasno musi być ustalony cel treningów i rezultaty, jakie mają być osiągnięte. Program treningowy powinien być przejrzysty i zawierać informacje na temat: rodzaju ćwiczeń, ich intensywności, zakresu wykonywanych powtórzeń, czasu przerw między seriami, czasu trwania całego treningu i częstotliwości, z jaką ma być wykonywany.

Czym powinien wyróżniać się prawidłowo ułożony plan treningowy?

W planie powinny być wyszczególnione trzy etapu treningu: rozgrzewka, ćwiczenia właściwe oraz rozciąganie. Warto przestrzegać zaleceń trenera i bez konsultacji z nim nie wprowadzać żadnych zmian w ustalonym schemacie. Wraz z biegiem czasu i obserwowaniem kolejnych efektów, plan ten będzie ulegał modyfikacjom, aby zoptymalizować cały proces.

Chciałbyś ćwiczyć według profesjonalnie ułożonego planu treningowego? Zapraszam do Gdańska na wstępne konsultacje! Sprawdź nasz cennik.